Wednesday 5 December 2012

INAI - henna

Assalammualaikum...salam 1 malaysia..
pagi2 ni aku trfikir nk post sesuaru tentang tajuk di atas..tentang percubaan aku kali prtama tentng henna ni..maklum budak baru belajar :P

Malam semalam,aku & adik mmbeli inai yg telah siap dlm bentuk tiub di kedai brhampiran rumah aku...dh lama jgk teringin nk buat...akhirnya dpat jgk merealisasikan impian tu..
TADAAAA..
Maklum x brp nk mnjadi sbb inai tu terlalu pekat & susah dipicit...asyik2 terkeluar kat tepi jek..tapi apepun mnjadik jugak..

Asal usul HENNA ni dr kebudayaan orang2 india & arab..mereka selalunya melukis di atas tapak tangan & kaki..khas untuk hari perayaan ataupun di majlis perkahwinan..sekarang ianya telah menular dikalangan budaya melayu..para pengantin akan memakai henna untuk menampakkan keserian menjadi RAJA SEHARI..

Berbagai2 bentuk lukisan  HENNA dapat kita saksikan,nilai kesenian yang tinggi mnjadikan henna popular pada masyarakat dunia..ia adalah satu kesenian yang unik & menarik.Ianya seperti suatu kemestian buat semua peminat HENNA dilukis dijari jemari mereka khas buat hari bersejarah.

Ok,disini aku selitkan gambar lukisan HENNA yg menarik buat tatapan semua..selamat mnjamu mata ^^ twink2!!













No comments: