Friday 3 May 2013

PERCUTIAN 1 MEI 2013

Salam 1 malaysia..hai kwn2 semua..tgh wt pe tu..berangan ye..hehehe...nk tny..mcm mn percutian pada hari pekerja 1 mei haritu??seronok??tau kwn2 duk umah jek??mcm aku mesti x lepskn peluang brjln2 wktu cuti..haha...biasalah memng gatal jek kaki ni kn??

Oklah..cuti aritu aku plan nk g mandi manda..pikir punye pikir..last2 aku brcdang g ke melaka..lantas terfikir di benak fikirn nk g Wonderland Water Team Park..hahah..dgn x sbrnye aku pun packing brg2 bauju nk berenang..hehe..suspen jek..sebnrnyer aku mn pndi bereng..aku pun pegi dgn tunang tercinta..melalui tol yong peng masuk ke air keroh dgn hrga tol RM13.30..murahkn??klu x silap perjlnnn tnpa henti yakni tnpa singgah ke perhentian memakn masa selama sejam jek..


Lokasi wonderland terletak bersebelahan dengn taman buaya..Smpi jek di sana kami pun g lah tgk tiket..RM28 utk hari biasa & RM32 utk hari minngu & cuti umum..utk knk2 aku lupa plk brp hrga ..hehe..ramai betul org gi sn..kebnyakknyer org dari JOHOR..cayalah!!kat dlm mcm2 tau ade permainan..sewa BOYA plak RM20(SETELAH DIKEMBALIKN SEMUALA DPT MBLIK WANG RM5).Tunang aku naik gila bila nmpak gelongsor yg extream tu..alu dia pun beli jgk BOYA & paksa aku naik..arrrghhh!!memng takutlah..sbb aku x pernah pun naik gelongsor air yg tinggi tu..



Nak tau ape perasaan aku ms tu??menggigil aku nak naik..darah berderau..maklumlah aku ni x pandai berenang..pastu gayat..bile turun jek gelongsor tu aku rasa BETUL2 MCM NAK TERCAMPAK!!haha..peh!!memng SERAM..tapi mengujakan..brkali2 jgklah tunang aku ajak naik..aku layankn jek wlupun dada aku DAK DUP DAK DUP..

Setelah penat bermain air..perut pun tersa lapar..lalu beli nasi ayam merah & nasi fish sweet sour kat gerai yg disediakan..mcm2 jgk menu yg ade..mcm nk makan semua..ade burger..mknn barat..nasi lemak..mee goreng..fun fried dll..siap dpt buah apple lg..Lepas mkn sambung lagi mndi kat laut buatan sambil tgk badut2 comel menari..



Pkl 4 aku dh mula bersiap nk balik..jadi sebelum balik fotoshoot lagi...percutiaan kali ni memng mengembirakan..sesuai buat family yg ada anak2..jom tgk fotoshoot kami yg x berp nk cntik ni..ngeee ^^








No comments: