Thursday 15 January 2015

SUSU OH SUSU

Selamat petg semua..cuaca baik hari ni..hrp jiwa korang pn baik juge ye..

Nak crite pasal susu..kelmarin bby ejul x berak2..timbullah kerisauan dihati ini melihat dirinya begitu..klu nak tau aku trpaksa bg susu cmpur sebb aku bekrja..susu badan x berapa nak banyk..jadi trpaksa jgk latih dia minum susu formula..nsib dia jenis semua susu dia sebat minum je..huhu..

Ok berbalik cerita tadi,lalu aku pn bawa dia ke klinik utk pemeriksaan lanjut..rupanya setelah diperiksa doktor,anak aku cume ada masalah alahan susu..iaitu alahan pada susu lembu..kerana trdapat tanda2 alahan pada kulitnya..jd doktr mncadangkan susu soya bt anak aku..sebelum ni anak aku minum susu DULAC..


Tanpa berlenggah aku pn mncari susu yg dimaksudknnya tu..rupanya bnyk jenama susu soya dalam pasaran..oleh itu aku memilih susu ISOMIL utk anakku..setelh cube susu tu sama gak 3 hari plak dia br nak berak..susah gak meneran2 dia nak berak..kepala aku mula buntu..


fikir punye fikir,aku cube bagi selang seli susu yang lama..tetap sama jugak keadaan anak aku...2 hari bru berak..hati aku jadi resah lagi..mulalah teringat semula susu yg mula2 aku bg anak aku minum iaitu susu LACTOGEN.


Terus pergi kedai cari susu tu..cube lagi tetap 2 hari bru berak..kli ni dia gak meragam sikit drp biasa..dia berak pn setelh aku beri susu badan pada petg tu..terus dia POPO(bahasa manja)..merah padam mukanya meneran nak berak..kesian aku tgk..kali ni taiknya pn berlainan warna..seakan warna hijau lumut..setahu aku klu warna brtukar cm tu anak aku stress...jadi x baik utk dirinya..ohhh!! tension lagi~~~~

Kesimpulannya susu IBU jgk yg paling terbaik..

tapi cm ner nak lebihkan susu badan ni..aku cuma dpt bg susu badan bila blik keje hingga sepanjang mlm smpi keesokkn paginya..
ohhh..anakku moga dirimu kuat mnhdpi ujian ni..SOB..SOB..SOB :'( 


No comments: