Tuesday 15 November 2011

PERCUTIAN~~~~

Selamat pagi semua...
kali ni aku nak bercerita pasal percutian..bln lepas aku & tunang ade pergi ke air terjun gunung ledang....perjalanan memakan masa 1 jam setengah uuntuk sampai ke sana....sebenarnya dh bnyk kali g sana,itupn dulu masa aku kecik2 lagi pi rombongan sekolah...jadi memng x tau lah arah tuju ke tempat tu...sebelum pegi pun aku ade wat research peta nk g sn..tapi x faham sngt..hehehe.


Jadi aku pun main redah jelah tgk sign board..nasib bnyk sign board arah tuju..paham dan semakin terer..hahaha..jalan punye jalan..sampailah aku kat sana..masuk kena bayar RM1 sorang...parking plak RM2..ramai orang..maklumlah hujung minggu waktu budak2 x sekolah...tanpa berlengah lagi aku cepat2 turun dari kereta yang dipandu tunang aku sendiri..x sabar punye pasal nk mandi air terjun..aku memng dari rumh dah pakai baju mandi..

Sebelum masuk mandi aku & tunang beli makanan ringan & air untuk berkelah kat sana..macam2 ade jual...sampai x tau mana satu nk beli..aku pn mendaki gunung ledang untuk cari lokasi yang best untuk mandi...nyata memng memenatkan..sampai semput aku dibuatnya....tinggi betul...cari pnye cari,aku pn dapat lokasi yang sesuai..



Suasana ketika itu meng sungguh mendamaikan...air terjun yang indah ciptaan tuhan..x sangka rasanya sampai disitu..rasa macam bermimpi pula..sebelum tu aku makan dulu utuk mengisi perut aku yang dah lapar dari tadi sbb mendaki...siap je makan akun mandi...yeah!! aku lihat ramai family dan rombongan budak2 motor g mandi kat tempat aku..seronok tgk gelagat diaorg..
Orang kata kalau naik atas lagi ade kolam puteri..mengikut ceritanya kolam tu tempat puteri gunung ledang mandi...aku x g sn coz tnggi sangatlah..aku x larat..huhuhu..

Bila petang cuaca hampir2 nk hujan..sebelum air bah turun baik aku cepat2 naik..setelah puas mandi aku & tunang pun berangkat pulang...

Jeng..Jeng..Jeng..aku x terus pulang tau..ade destinasi lagi aku & tunang nak tuju...nak tau ape???tunggu episod seterusnyaaaa>>>>>

3 comments:

lelamaisara said...

wah...dah lame tak g air terjun....

wazwansuki said...

gi lh time cuti sekolah..bwk baby cute

lelamaisara said...

budak2 mesti suke air kan....