Wednesday 16 November 2011

Melaka Bandaraya Bersejarah

Assalammualaikum...
Salam pagi khamis semua..kali ni aku nak sambung crite semalam..nak tau destinasi seterusnya ape???hahaha..aku g zoo melaka..entahlah tetiba je dibenak fikiran nak ke sana..yelah ms pn panjang lagi..dh alang2 msuk daerah melaka ape salahnya g sn sekali..

Lepas je keluar dari gunung ledang,kitaorg pun singgah sebentar kt pekan tangkak beli buah tngn buat kenang2an..kat sana kain ela memng murh2 belaka..pilih je mana satu nak..Pastu kitaorg pun meneruskan perjalanan ke Zoo Melaka..perjalanan dalam 1 jam lalu highway..sampai je kat air keroh terus msuk Zoo..ke sana masuk cm biasa lah kena byar seorg RM7..
Kat sana ade disediakan keretapi mini buat pengunjung..macam aku lebih suka jalan kaki je lihat keindahan alam fauna ni..keluasan tapak zoo memng luas & memenatkan..kat sana ade ber macam2 spesis bintang...dari binatang kecil spt burung,ular,merak,dll..bintang besar plak spt harimau,gajah,zirafah,singa dll lagi.


Setelah puas bergambar dgn binatang2 semua..kitaorg pun meneruskan perjalanan ke Bandaraya Melaka....gi sn pun tgk signboard jgk..nasib x sesat..hehehe....Sungguh indah panorama disana..



dah sampai sana ape lagi..kitaorg pun melawat tempat2 spt kapal besar..muzium..dataran pahlawan..menara hang tuah...x lupa g bandar hilir beli cenderhati buat kenagan..aku beli cencalok,belacan & topi korea..hihihi...aku x sempat nk g A'famosa sbb masa mencemburui....

Masa berlalu begitu pantas..aku pun blik menuju ke batu pahat..dalam perjalanan teringat nak makan sbb perut dah lapar..jadi,singgah di restoran seafood muar..kitaorg makan ikan siakap tiga rasa,tomyam,telur dadar & sayur kailan..fuh!!memng enak..smpi skrg aku teringat2 mkn kt situ lagi....

Sekian..cerita aku kali ini..moga bertemu kembali cerita akn datang~~~

2 comments:

lelamaisara said...

wah nak g jagk la bawak bb...hehehe

wazwansuki said...

jgn lupe naik menara hang tuah..tinggi tu~~