Thursday 24 November 2011

Sahabat....Part 1

salam sejahtera~~
Tetiba je rs cm nk kongsi cerita memory kat sini..mybe hujan melanda skrg ni..Nak dijadikn cerita aku ni orgnye memg suke brkawan..aku x berkira siapa status seseorg tu....aku cm org lain juge punye bnyk kwn baik..dlm dlm kwn2 baik tu ade juge durinye..

Firstly aku nk cerita kwn di tempat keje kilang kain(Gimmil) dulu...mcm2 ragam..kawan yang paling baik pernah aku kenali ade 2 org..smpi skrg aku msih brsahabat dgn diaorg...ita & mimit...


Diorg berdua ni dh pun brkahwin & masing2 telah mndpt cahayamata sulong..aku blum lgi..hahaha..next double year kot..^^..
kenagan dgn diaorg memng x dpt aku lupakn..

Ade kawan(H) satu van dgn aku yang selalu iri hati dgn sesiapa je yang lebih dari dia..Dia(H)selalu fikir dia paling hebat..dia serba tahu..paling cantik..hingga dia(H)x sedar perbuatannya tu menyakitkan hati org..ita & mimit juge jd bahan sasaran utk dia buat cerita..termasukklh aku sekali diburukkn..tpi aku x ambil pusing coz aku ikhlas berkawan dgnnye..menganggpnye kawan baik aku juga..aku kesiannkn dia coz dia ank yatim piatu..aku selalu maafkn kesalahannyer walaupun mcm2 dia cerita pasal aku..aku tetap bersabar krn aku syangkn persahabtan ini.Sehinngalah aku bertukar keje kt tmpt lain krn wktu tu ekonomi kilang meleset & dia(H) mngajak aku keje sama2 kat kilang lain..jadi aku pn berhenti lalu brmula episod bru keje kt tmpt lain bernama MIYATECH...

Mula2 keje memng seronok pekerjaan aku sbg operator biasa je..x de ape2 hal brlaku..sehingga aku berkenalan dgn sorng mamat kelantan..dia adalah ketua bahgian line B..entahlah kenp tetiba sngkut bercinta pula..dlm ms tu tanpa aku menyedari si dia(H)iri hati..mulalah dia cerita buruk pasal aku satu kilang..aku sedih x tau nk mngadu kat sape ms tu..aku fikir klu dh pindh ingt dia (H) dh berubah rupa2nya mkin mnjdi2..aku maafkn lgi..
dia buat smpi aku putus dgn mamat kelantan tu..tpi aku x kish snggt..nak dikatakan memng dia "duri dlm dging"...musuh dlm selimut"..aku bertahan lg sehingga aku dinaikkn pangkat sebgai kerani production..nmpk riak wajah yng makin meluat melihat aku..aku biarkan je..x habis kt situ dia (H) tetp buat cerita bukn2 hingga aku menitiskn airmata..dia tikam aku bertubi2..wlaupun x berdarah aku rs peritnye smpi ke hari ini..

Setahun setengah jgk aku menahan kepedihan..akhirnya aku brhenti disebbkn gaji yg x memadai..bukn krn dia(H)tau..Aku pun mnjauhkan diri dr dia lalu aku bkerja kt tmpat lain..kt tmpt keje skrg~~~
Skrg aku bebas dr cengkaman seksaannye..aku x mnyesal x kwn dgn dia (H) lg..hati aku betul2 skit krn dia x tau nk mneghargai persahabatn ini..aku x tau smpi bile hati aku x dpt maafkn dia lagi..krn kesan kesakitan amat dalam..



No comments: