Tuesday 6 August 2013

AIDILFITRI 2013 SUDAH MENJELMA.....

Assalamualaikum..kwn2 semua....
Hari ni adalah hari last pose..jdi korang semua pose x??hehe..setelah sebulan berpuasa maka tibalah syawal yg dinanti telahpun tiba...Bgimn persiapan korang??dah buat kuih??dah beli baju & kasut baru??bagaimn pula dgn hiasan rumh spt mngecat,menjahit langsir dll??harap semua sempatlah ye bt persiapan disaat akhir ni...mcm aku tahun ni memng paling sadis sbb bj raya tahun ni cume sehelai jek!!hahaha..kesian kat aku..tapi x pe..makna hari raya tu yg penting sebnrnya..boleh jumpa sanak saudara..bermaaf-maafan ~~~~

Esok dah raya..terasa sedih pulak jiwa ini..tersa sunyi & sepi pun ada gak..x taulah..mybe bnyk perkara yg difikirkan hingga menganggu perasaan..Bila dh dewasa ni terasa amat rindu dengan kenagn lama masa kecik2 dulu bila beraya..aku & rakan2 rajin jugak keliling kampung beraya smpi x larat nk makan juadah yg disediakan...Waktu tu aku x mengharapkan duit raya mcm budak2 skrg ni....hanya difikiran nk mkn kuih yg sedap2 & bawak balik masuk kocek....sweet kan?? :) Aku jugk rindukn kad2 raya dri kwn2..mcm skrg ni dh terlalu cnggih hnya guna sms,wechat,FB,twitter,3G dh bleh hntar ucapan..Ingat lagi masa dpt kad raya tu terlonjak2 kegirangan hingga tampal semua kad raya di dinding umah...hehe..Bunga api,mercun & meriam jgn cerita lah..smpi binggit telinga mak dibuatnya...degilkan aku..


Sekarang masa dah berubah...usia makin bertambah kemeriahan tetap dirasa wlupun tidk seindah dulu..Oleh itu..Dikesempatan ini aku ingin memohon ampun & maaf kepada kawan2 semua tidak kira dimana jua korang berada...sekiranya selama ini ada terlebih kata,tergumpat terngata,terminum termakan harap dapat dihalalkn semuanya..harap juga tiada simpan didlm hati & memaafkn diri ini dgn seikhlas hati..moga2 korang semua bertambah bahgia,sht,berjaya di dunia & di akhirat.AMIN...


Akhir kata SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR & BATIN..

*psst..klu sudi jgn lupa dtg umh beserta duit raya..hehehe..bye2...















No comments: