Sunday 26 January 2014

MAKEUP BASE(conteng menconteng...pembelajaranku...cita-citaku...)

SALAM semua ullos!!bertemu lagi...
Entry kali ni memng best coz psl conteng2 muka..hehehe...klu pasal menconteng semua org suke kn??kecik2 lgi dh pndai conteng..mcm conteng dinding..conteng meja..conteng kerusi..conteng baju..dan yg sekutu dengnnyalh..

Pasal conteng2 ni biasanya dikaitkan dgn seni lukis..masa aku kecik2 aku suka sngt melukis..mcm2 aku lukis tau...lukis gunung..lukis rumah..lukis org lidi..prnh gak masuk pertandingn mewarna masa sek.tadika..tapi dpt saguhati jek..bolehlh tu kn..bila kat sekolah tajuk seni je aku suke bebano smbil menari2 sbb excited!!..sellu jgklah dpt markah A+++..hehe..paling2 aku suke buat lukisan batik....hingga cikgu tampal bt contoh kat papan kenyataan dlm kelas..huh..bangganya aku... :p


Bila dah besar ni BAKAT menconteng aku dah lain..lah lari ke muka...pulak dah..hahaha..nak jadikan cerita aku dulu hanya tau pakai bedak baby jek...pastu upgred sikit pkai lipstik..mulalah melarat pkai Foundation..pemerah pipi..eye shadow..maskara..& last sekali berjinak2 dgn eyeliner cair..


Mula2 try pki tu jgn ckplah memng dahsyat jadiknya...bercapuk2..pastu cube bt ia jadi natural..tpi kekdg salah gak pilih wrna ikut kulit..pernah gak trfikir knp aku begitu teruja sngt makeup..mybe ikut MAK akulah suka dgn kecantikkn..sbb dulu sellu tgk MAK aku masa muda touch up kat muka dia..smpi aku curi2 main lipstik & eyeshadow dia jadik pecah..Oopppsssttt!! SORRY MOTHER....


Klu nak tau ada satu sifat aku yg aku nk kongsi kat sini..aku suke tgk org cntik..x kiralah..natural beauty ke..atau yg suke makeup nmpk dirinya cantik bak PUTERI KAYANGAN..mulalah aku senyum memnjang smbil berangan..hehe..selalu tgk artis kat TV tu semua cntik2 belaka kan..jadi timbullah idea mengasah BAKAT terpendam ni....hinggalah terdetik dijiwa & sanubari aku nak belajar basic makeup..


Jadi terjumpalah aku pada si cantik molek TENGKU ZAHARAH di FB D'ANIE SPA miliknya..menawarkan kelas makeup dgn harga yg brpatuttan beserta sijil disediakan....jiwa yg penuh membara aku melangkah pergi ke destinasi pembelajaran PADA 25/01/2014 pkl 2.30 PTG dikediamannya yang terletak di Jln.Perdana ,Taman Kota Yong Peng Johor..kedatanganku disambut dgn penuh mesra..


Nak tau produk apa yg digunakan dlm pembelajaran??? dah semestinya produk2 yg berkualiti spt SUPRA,KRYOLAN & NAKED..






Jadi inilah hasilnya........





TANGAN GIGIL MASA NI....HUHU


TADAA...AMACAM COMEL X??

Terima kasih tak terhingga rasanya buat dirinya yg sudi mengajar diri ini....rasanya x sampai disini saja pembelajranku....pada masa akan dtg aku akan belajar lagi dgn tenaga pengajar yang lain..kata org jauh perjlann luas pandangan..betul x???bukan apa msih bnyk yg perlu aku bljr..krn inilah CITA-CITAKU mnjadi seorang JURUMAKEUP profesional & mengimpikan BRIDAL sendiri...IN SHA ALLAH...


PEACE!!!MMMUUUAAHHH!!

No comments: