Sunday 23 February 2014

HONEYMOON PART 1

SALAM UKHWAH TUK SEMUA...

Hai pe kaba??hrp semua sht hendaknya..sejak balik bercuti CNY ni aku mengalami demam+batuk+selsema & skit yg dh lama x kena iaitu SEMPUT...musim kemarau dah tiba..air dlm parit & kolam dah kering..pokok2..daun2 semua dah kering...ramai yang sakit kt klinik smpikn aku terpaksa beratur ambil giliran utk masuk gas..

Kita tinggalkn tentang perkara tu,sebenarnya aku nk bercerita tentang cuti CNY aku tempohari..Selama 4 hari 3 malam aku & husband mnghabiskn masa bersama dgn pergi HONEYMOON...HOOORRAAYYY!!!.....
Lokasi dekat je MELAKA + KOTA TINGGI..malas nk g jauh2 sbb paln akan datang akan menyusul ke tempat yg lebih menarik lagi...

Bermula dengan percutian pertama aku pergi ke NEGERI MELAKA...pada entry dulu aku ada brcerita tntng tmpat2 bersejarah kat sana..kali ni hnya jalan2 mkn angin aje ler..Tempat pertama aku & husband smpi ke TAMAN MINI MALAYSIA..sbb dulu x dpt msuk sbb msih dlm pembaikpulih taman..nak dijadikan crite aku dulu2 pd thun 2002 pernh g sn..cume ms permulaan pembukaannya..demi utk memenuhi aktiviti kami pn dgn riang rianya jejakkn kaki disana...macam2 ada dah skrg..spt..menungg kuda..menunggang motorsikal beroda empat..belajar bermain gasing..belajar mengganyam bakul & tikar...belajar melukis & mewarna batik dll lagi...ada juga disediakan pertunjukkn seni tarian kaum cina,melayu & india..















No comments: