Thursday 10 April 2014

KEPUTUSAN YANG MENDEBAR..

SALAM..hrp kwn2 semua sht2 semuanya ye..
aku nak post entry yang korg semua pasti tertanya2,,,jeng..jeng..Sebenarnya selepas sebulan je kwin aku rasa mcm nak cepat dpt baby..tapi bila dah tunggu2 masih lagi PMS..Rasa tension gak..yelah umur aku dh masuk 30 series..hehe..bila penantian mnjadi kekecewaan aku jadi rs malas plk nak pikir tarikh period..

Dengan senang riang ria aku cm biasalah kadg2 mcn kanak skit suke terkinja2 joget layan adik aku..mkan x tentu hala..hari2 mkn jajan wlupun aku x brp nak mint sngt..klu setakat kek cheese leleh tu jgn crite lah hari2 beli kat pasarya..x mkn nasi pn x pe..maggi pun aku sebat..air bergas pn aku bedal..

setelah 2 bulan aku rasa tetiba badan aku kat bahagian perut rasa semakin penuh..mulalah risau x hingat..tungu punya tunggu period pn x datang2..aku pn mula syak sesuatu..betul ke aku nak pregnnt ni??tapi hairan nape aku x de mabuk2 atau muntah pun??

Satu hari akhir bulan aku ajak husband g beli pregnant test kat guardians..aku beli yang murah je..bila blik fikir nak test esok pagi..tapi perasaan menguasai diri pakdsa aku test mlm tu jgk..hati mula berdebar2 x tau nak ckp aper..blurrr je..TETIBAAA.....
TAARAAA...keputusan pregnnt test aku positif..aku mulalah menangis x henti gembira+takut..terus ckp kat husband & dia pn nangis gak & melonjak kegirangan..hehe..

pastu tetiba aku plak rasa konfius..ye ke ni??ke memng alat ni rosak??tanpa mmbuang masa keesokkn harinya aku g jumpa doktor..dan sekali lagi keputusan amat memberangsangkan...POSITIF...
Syukur tak terhingga ke hadrat illahi kerana akhirnya ku berjaya mnjadi seorng IBU..
Harapan aku agar aku sihat serta dipermudahkan hingga waktu bersalin nnti..AMIN..
INILAH HADIAH HARIJADI UNTUK SUAMIKU..

No comments: