Friday 26 February 2016

BERDIKARI

Assalammualaikum..w.b.t
Hai semua..lama sangat diri ini x updated blog..harap semua sht2 belaka hendaknya... ;)

Permulaan tahun 2016 ni bnyak yg terjadi pada aku..banyak azam baru aku dh cipta..slah satunya hidup BERDIKARI..
pada pertengahan bulan januari aku,suami & ank comelku dh pindah di rumah baru..kami menyewa saja di sana..kami sepakat ingin pindah sebb ingin merasa hidup sendiri..tak sangka rupanya pindah rumah ni amat penat sekli..tapi aku rs happy.

Bila dh pindah rumah ni mcm2 perkara dah terjadi..salah satunya ank teruna aku dh pandai jalan pd usia 1 tahun 3 bulan..gembiranya rasa..dh lama trnnti2 nk tgk dia brjln..tapi biasalah budk br nk pandai jln asyik nk jatuh jek..sllu timbulh benjul di dahinya..hehe

Yang ke-2 plak..dgn ajaibnya aku jdi terrer masak...hari2 jadi chef x bertauliah dlm dapur..selama ni aku langsung x pandai masak...cume harapkn mak je..skrg tak lagi..mcm2 resepi maskkn aku dh pandai..mcm masak asam pedas ayam,masak kurma ayam & daging,masak sup ayam,masak tomyam,ikan masak asam,buat kuih karipap,buat donut,buat popia dll lagi...skrg tgh giat mncari lagi ilmu masak memasak ni..chayokk!!

Yang ke-3..aku boleh hias rumah idaman aku sendiri..tgh intai2 apa deko aku nk bt utk cntikkn rumah sblm hari raya nnti..selama ni berangan jek..harap aku dpt realisasikn impian aku ini.

Yang ke-4..aku tgh gigih beli harta..mksudnya beli brg perabot..skrg baru cume ada kabinet dapur & TV..akan dtg nk beli mesin basuh...peti ais..sofa...sikit2 lama2 jdi bukit kan?? :)

oklah nmpknya smpi disini sja coretan aku..jumpe di lain hari..
BYE2..
ANAKKU DAH PANDAI JALAN

KUIH KARIPAP-percubaan pertama



No comments: