Tuesday 6 December 2011

jalan2 mandi2~~~

salam untuk semua...
Kembali lagi berceloteh di sini..kali ni aku nk crite pasal jalan2 mandi-manda.Sebelum ni dh buat perancangan..akhirnya terlaksana nk ke sana...Tanggal 3/12/2011 aku & tunang pergi mandi manda di Batu Pahat....lokasi nk tau kt ner???jeng..jeng..jeng..di 2000 complex Wonderland,Batu Pahat...terletak bersebelahan dgn stesen minyak caltex di jalan Jelawat.
Sebelum tu, kitaorang singgah makan dulu di komplex Parit Raja..terdapat bnyk gerai makan di situ..kitaorg pekena nasi campur,ikan keli goreng & ikan keli msk cili padi..peh!!memng dahsyat penangan ikan keli.(bg yang suke lah)...hehehe..aku x brp nk suke coz x brp pandai makan ikan keli..selepas makan,perut pun dh kenyang apa lagi terus ke tempat yang dituju..

Sesampai je di sana,kitaorang pun melangkah masuk..suasana yang penuh mandamaikan..lantai pintu masuk memang unik kerana ada air yang mengalir...juge diletakkan beberapa ekor ikan cantik & kura2 kecil..rs cm nk pegang pula...aku x lepaskan peluang bergambar di situ....
Sebaik melangkah masuk,macam biasa bayar tiket masuk dewasa RM10,manakala kanak2 RM5.Disana dikenakan syarat bagi lelaki tidak bleh memaki baju ketika mandi & pakai seluar pendek..hehehe...ramailah yang seksi ye..nasib perampuan x dikenakan syarat cam tu....
Disitu bukan saja ada tempat mandi malah disertakan tempat karaoke.Bagi yang suke nyanyi tu bolehlah datang..aku dah pergi pun bulan lepas,masuk karaoke ikut pakej untuk seorang hari biasa RM6-2 jam & hari minggu RM8-2jam siap air segelas besar..Disana juga ada tempat urutan sperti spa..

Tanpa berlengah aku terus salin baju...beg semua letak dlm loker yang disediakan..RM5 booking loker..duit akn dikembalikan setelah kunci loker dipulangkan..kitaorang ape lagi..mandilah..jebuSSS!!!horey!!aku naik papan gelongsor yang disediakan..memang best..ada 2 kolam..untuk kanak2 & orang2 dewasa..semua aku sebat jek mandi...tenang rasa jiwa ni bile masuk dlm air tu..walaupun x pandai berenang aku mandi slow...bukan ape takut tergelincir..maklumlah lantai licin..smbil diawasi tunang tersayang......hampir 4 jam juge berendam mandi..sampai jari jemari aku pun dah kecut...sejuk giler...

No comments: