Saturday 21 June 2014

MAJLIS KONVOKESYEN PICC - PART 1

SALAM..hai2 semua..hrp sht sjhtera hendaknya..bersua kembali stlh sekian lama mnyepi..mklumlah bila dh ada BABY BUMP ni diri ni terlalu sibuk & penat bukn kepalang..

Meh aku nak cerita sikit tntng pngalaman g PICC PUTRAJAYA pada 1&2 jun2014..SEMPENA MAJLIS KONVO ADIK LELAKI AKU....

Perjalanan dari rumah kau di parit yaani bermula pd pukul 9.00 pg hari ahad dgn menaiki kereta sewa alza...dgn bangga & poyonya bergerak berpandukan GPS WAVE..masuk tol selatan yong peng kami skeluarga (mak,adik prmpuan,adik& husband) dgn girangnya..

Setelah 3 jam perjlnn sampailah di susur masuk tol PUTRAJAYA..sesampai je kitaorg pn bigung kerna laluan masuk putrajaya bnyk bercabang & mnyukarkan haluan sekaligus mnyebbkn GPS kitaorg hilang arah..lalu ambil jlan pintas hny mnggunakan signboard yg ada kat situ..hampir tersasar jugklah..& bnyk kali slah masuk jln..mulalah tny org sana sini.

ADIK & MAK AKU NAK POSING..HAHA..


Dalam perasaan gundah,akhirnya ketemu jgk jln masuk PICC pd pkl 11.40 pg..begitu ramai org yg mnghantar anak masing2 utk dftr msuk..sementara menunggu pendaftaran berlangsung aku & suami keluar cube mncari tempat penginapn utk bermlm di putrajaya..puas cari mencari masih x dpt jgk..semua habis diBOOKING terlebih awl oleh org lain..rupenya klu wktu cuti begini(cuti sekolah semester)pasti penuh..mulah diri ini terasa amat2 STRESSS!!..."mana nak cari lagi ni??".."hampir lebih 20 buah homestay aku call semua kata dh FULL BOOKING."

Setelah terlalu penat memikir..perut pn terasa lapar lalu kiatorg pn cari tmpat mkn di sekitar nya..singghlah kiataorg kat stesen cyberjaya..mknn disn bleh thn mahal gak..nasib aku ambik lauk sikit jek..selesai mkn pergi semula ke PICC dlm pkl 3.30 ptg..habis je pendftrn adik aku pn balik & cube berusaha tanya kwn2 klu ada homestay lagi yang kosong...nasib baik ada satu2nya homestay yg kosong tapi agak jauh di klang..nak tak nak terpaksa terima jgk sbb sudh tiada tmpt lain utk mnginap..

Perjalanan semkin mncabar bila berpandukan arah kereta kawan adik aku utk smpi ke homestay klang..bila tgk jlan bersimpang siur tu aku mula rasa nak muntah..terpksa tahan jugk wlupn mata aku takut melihat banyak kenderaan pandu laju mcm nak terbang..mujur bukn aku yg bawak..1jam1/2 jgk perjlnn nak ke klang.

Sesampai je kat homestay nafas rasa lega wlupn dh hampir senja...sebuah homestay yg sngat selesa mmpunyai 3 bilik,1 ruang tamu,2 bilik air& 1 dapur cukup kelengkapan utk sekeluarga dgn harga berpatutan RM100 semalam..mlm mnejlma perut terasa lapar selepas maghrib kiatorg pergi pasar malam kwsn berhampiran membeli juadah utk dinikmati di homestay..

BERSAMBUNGG..... 

No comments: